Kontakt
QR-Code für die aktuelle URL

Story Box-ID: 23247

Weltbild GmbH & Co. KG Ohmstraße 8a 86199 Augsburg, Deutschland http://www.weltbild.com
Ansprechpartner:in Frau Nicole Brunner +49 821 70045557
Logo der Firma Weltbild GmbH & Co. KG
Weltbild GmbH & Co. KG

Weltbild sucht den Avastar

First jury meeting on Second Life Weltbild island / Shortlist:Screen epic competes against big-screen drama

(lifePR) (Augsburg, )
Second Life’s big film contest "Weltbild sucht den Avastar!"presented by the online shop www.weltbild.de is now entering the next decisive stage. On Monday 12th November 2007 at 6 pm on the Weltbild island, the jury will choose the winning script from a shortlist in a public jury session in Second Life. The winner will be granted prize money of 500,000 linden dollars.

The professional jury is made up of TV Presenter Bettina Cramer (formerly of Sat. 1 Blitz), TV Producer Rainer Matsutani(Tatort) and Rowan Barnett, Editor in Chief of "The AvaStar", Sabine Hirtes from the Baden-Württemberg Film Academy, as well as Tilmann Auer from the Weltbild.de team. Four scripts have made it onto the shortlist for the winning script. Among these are a variety of genres, from big city drama to adventure film.

"We are especially happy that our event-orientated concept has received such positive feedback within the SL community", stated Stefan Mues of the New Media board of directors at Weltbild. "I am convinced that the next phases of the film competition will also have something to offer the Second Life residents".

Weltbild.de will then stage the winning script as a Second Life short film using original scenes from Second Life. Weltbild.de is also planning to hold the first ever virtual avatar casting in November. All Second Life avatars may take part.

Further information on "Weltbild sucht den Avastar!" and on the jury session can be found on the Weltbild island, as well as at www.weltbild.de/secondlife.

The Second Life weekly magazine "The AvaStar", distributed by Bild.T-Online.de, is the media partner of the promotion. The Munich agency Bokowsky + Laymann has been entrusted with implementing the campaign.
Für die oben stehenden Stories, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.
Wichtiger Hinweis:

Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH gestattet.

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten

Für die oben stehenden Stories, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.