Kontakt
QR-Code für die aktuelle URL

Story Box-ID: 205727

Karlsruher Messe- und Kongress-GmbH (KMK) Festplatz 9 76137 Karlsruhe, Deutschland http://www.messe-karlsruhe.de
Ansprechpartner:in Herr Philipp Schätzle +49 721 37202301
Logo der Firma Karlsruher Messe- und Kongress-GmbH (KMK)
Karlsruher Messe- und Kongress-GmbH (KMK)

Art and market

The ARTIMA art meeting 2011

(lifePR) (Karlsruhe, )
The eighth art KARLSRUHE (10 to 13 March 2011) is also being accompanied by a two-day event directly on location at the art fair. The ARTIMA art meeting, sponsored by Mannheimer Versicherung, serves as a channel for airing views on art (on Thursday, 10 March 2011) and the art business (on Friday, 11 March 2011).

Starting at 2 p.m in each case, the host Karlheinz Schmid, chief editor of KUNSTZEITUNG published by Lindinger + Schmid, will be quizzing a total of a dozen artists, gallery owners, museum directors, and other art brokers in one-to-one 20-minute sessions, digging for personal statements from the prominent participants in the process.

Visitors to art KARLSRUHE can thus take an informative break on their stroll through the art fair by taking a seat in Foyer Ost and letting themselves be entertained at the same time. And of course visitors are free to attend all the discussions, listening in on both days. Well-known experts in the field have agreed to take part, amongst them Katharina Princess of Sayn-Wittgenstein from Sotheby's, Susanne Gaensheimer, director of the Museum für Moderne Kunst in Frankfurt (who will be supervising the German pavilion at the Biennale in Venice as curator in summer 2011) and the artist Jonathan Meese.

Whereas the question of "What do we get from art?" is foremost on the first day of the ARTIMA art meeting, with quite private significances being discussed as well, being dealt with on the following afternoon is the similarly broad yet central issue of "What do we get from the market?" - a subject likely to take on a different appearance depending on the angle it's viewed from. After all it's not only about commercial success but the stimuli and ideas that always arise in contact with other market players and that can influence future artistic or brokering activity. As the host posing the questions, Karlheinz Schmid does not mince his words because his aim, he says, is "to give every dialogue partner a grilling with the proper courtesy, partly even in friendship, but never timidly."

What do we get from art? Thursday, 10.3.2011, starting at 2 p.m.:

2:00 p.m.: Dr Susanne Gaensheimer, Museum für Moderne Kunst, Frankfurt
2:20 p.m.: Prof. Ernst Hilger, Galerie Hilger, Vienna
2:40 p.m.: Prof. Dr Pia Müller-Tamm, State Art Gallery, Karlsruhe
3:00 p.m.: Dr Robert Fleck, Bundeskunsthalle, Bonn
3:20 p.m.: Dr Ulrike Groos, Kunstmuseum, Stuttgart
3:40 p.m.: Jonathan Meese, artist, Hamburg/Berlin

What do we get from the market? Friday, 11.3.2011, starting at 2 p.m.:

2:00 p.m.: Dr Katharina Princess of Sayn-Wittgenstein, Sotheby's, Hamburg
2:20 p.m.: Dr Dorothea van der Koelen, Galerie van der Koelen, Mainz/Venice
2:40 p.m.: Prof. Horst Gläsker, artist, Düsseldorf
3:00 p.m.: Carsta Zellermayer, Galerie Zellermayer, Berlin
3:20 p.m.: Herbert Kopp, Sammlung Kopp, Munich
3:40 p.m.: Ewald Karl Schrade, art KARLSRUHE, Karlsruhe
Für die oben stehenden Stories, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.
Wichtiger Hinweis:

Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH gestattet.

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten

Für die oben stehenden Stories, das angezeigte Event bzw. das Stellenangebot sowie für das angezeigte Bild- und Tonmaterial ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmeninfo bei Klick auf Bild/Titel oder Firmeninfo rechte Spalte) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber der Texte sowie der angehängten Bild-, Ton- und Informationsmaterialien. Die Nutzung von hier veröffentlichten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Bei Veröffentlichung senden Sie bitte ein Belegexemplar an service@lifepr.de.