Story Box-ID: 874230

Hahnemühle FineArt GmbH Hahnestraße 5 37586 Dassel, Deutschland http://www.hahnemuehle.de
Ansprechpartner:in Frau Bettina Scheerbarth 05561-791 682
Logo der Firma Hahnemühle FineArt GmbH
Hahnemühle FineArt GmbH

Hahnemühle is once again Brand of the Century

More than four hundred years of German manufacturing history honoured

(lifePR) (Dassel, )
Hahnemühle has been named German ‘Brand of the Century’ for the third time in a row. The paper manufactory and its worldwide distributed products will now carry the prestigious award and the associated brand logo for a further three years.

“We are proud to be recognised as an icon of the German economy once again. Especially during the time of the Corona crisis, we proved why we live up to the title ‘Brand of the Century’: We were and are always approachable for our customers in more than 130 countries around the world and have our products available. We have developed new products together with partners and done a lot in terms of sustainability,” says Jan Wölfle, CEO Hahnemühle Group.

For the third time in a row, after 2016 and 2019, an advisory board of top brand experts has evaluated Hahnemühle as ‘Brand of the Century’. With the renewed award, the manufactory has confirmed its place in the top rank of well-known German brands. “The award is a first-class label for our new business unit ‘Stationery’ and a unique selling point in the industry of life science/filtration sector. In 2022 we as ‘Brand of the Century’ will also celebrating our invention of Digital FineArt papers for inkjet printing 25 years ago,” Jan Wölfle is pleased about the current award and gives a little preview for the months ahead.

As ‘Brand of the Century’ Hahnemühle is represented in the globally recognised trademark register ‘German Standards’. The ‘Brand Bible’ is published every three years by the renowned publishing house DIE ZEIT and presents around 200 traditional and innovative German brands such as Hahnemühle.

Hahnemühle FineArt GmbH

Die Hahnemühle FineArt stellt seit 1584 Papier her. Das heutige Portfolio umfasst traditionelle und digitale FineArt Papiere für Malerei und Druck sowie hochreine Papiere für Life Science Anwendungen und technische Spezialpapiere.
Alle Papiersorten werden nach alten Rezepturen aus hochwertigen Baumwollfasern, Zellstoff oder schnell wachsenden Pflanzenfasern und reinem Quellwasser hergestellt. Als Erfinder und Weltmarktführer veredelt die Hahnemühle kontinuierlich ihre echten Künstlerpapiere für exklusive Fotodrucke, digitale Kunst und Kunstreproduktionen. Die kundenspezifische Entwicklung und Produktion von Life Science Lösungen ist ein weiterer Schwerpunkt.
Alle Papiere und Life Science Lösungen verfügen über klassenbeste Qualitätsmerkmale und eine ausgezeichnete Alterungsbeständigkeit. Die Produkte sind mit dem Siegel Siegel „Marke des Jahrhunderts“ in mehr als 130 Ländern weltweit erhältlich.
Das Unternehmen mit Hauptsitz im südniedersächsischen Dassel hat Tochtergesellschaften in Großbritannien, Frankreich, USA und China sowie Singapur.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten