Story Box-ID: 520842

Jung A Kim wins 1st Prize at the Portfolio Review

Month of Photography 2014

Jung A Kim wins 1st Prize at the Portfolio Review

BTK and Month of Photgraphy welcomed 120 Attendees at Portfolio Review - and celebrated a student as the winner!

565 discussions, national and international participants, 15 finalists, 3 winners. The jury named:

1. place: Jung A Kim (www.jungakim.com)
2. place: Birgit Krause (www.birgit-krause.com)
3. place: Birte Kaufmann und Oiko Petersen (www.birtekaufmann.de)

Jung A Kim worked together with BTK director Prof. Walter Bergmoser and is still doing.

„I am still amazed what happened to me“, says Jung A Kim. "It is such a wonderful unexpected surprise for me to win the portfolio review. It was the first time that i took part in a portfolio review. So to be in the final was already more then i expected. Generally i have to say that it seemed to me that all reviewers and artists felt excited and good. The atmosphere with all the hard working artists and reviewers was really inspiring. "

Jung A Kim will show her work at dat Galerie in Berlin.

Notes about her work:

"The essential line in my work deals with nature and myself as being reflected by nature and also myself as being art of nature.Through the embedding in nature and by relying and depending on time and memories i think life itself in a poetic way has been changing. These pictures of mine are showing the story (my story), what is essential and life between nature and people, short pieces of life. Additionally it is of course talking about the deep inner life of a person in a kind of daily record. The book form and the photograms are formally contributing to this idea."

Jung A Kim wins the Portfolio Review

Die BTK – Hochschule für Gestaltung wurde im Frühjahr 2006 in Berlin gegründet und bietet ihr Programm heute in der Hauptstadt, Hamburg und Iserlohn an. Die private Hochschule ist staatlich anerkannt und konzentriert sich mit ihren zukunftsorientierten Studiengängen auf vielfältige Tätigkeitsfelder in der Medien- und Kommunikations-branche. Alle Studiengänge sind von der ZEvA akkreditiert und schließen mit dem international anerkannten Abschluss „Bachelor of Arts“ ab. Die BTK ist Teil des Laureate International Universities Netzwerks mit mehr als 80 Universitäten in 29 Ländern und vernetzt so über 950.000 Studierende auf der ganzen Welt.