Ansprechpartner:in Frau Dagmar Esch +49 69 247488616

GPEP Notarizes a portfolio of 50 food retail properties

The purchase is the largest retail deal in Germany so far in 2021

(lifePR) (Limburg, )
The asset and property manager GPEP GmbH (GPEP) has notarized a portfolio of discount stores, supermarkets, specialty stores, hypermarkets and retail parks for an institutional investor. Seller of the portfolio is PATRIZIA on behalf of its institutional clients.

The portfolio consists of 51 medium- to long-term leased properties with a total of 148 rental units and a leasable area of around 144,370 m2 and generates a rental income of over 15 million Euros per year. Just under 90% of the space is let to market-leading food retailers with strong credit ratings. The occupancy rate is around 98 percent.

The parties have agreed not to disclose the purchase price.

"After this renewed transaction with PATRIZIA AG, we are among the most active players in the food retail segment. It demonstrates the unchanged appeal of this risk-resistant asset class for institutional investors looking for investments with an appropriate risk/return profile," explains Herwart Reip, Managing Director of GPEP. "The diversified portfolio with predominantly very good micro-locations and good competitive locations as well as the long lease terms of 8 years on average fulfills the security needs of our investors." adds Marcel Fuhr, managing director of GPEP.

Die GPEP GmbH ist spezialisiert auf das Asset und Property Management von Fachmärkten und Fachmarktzentren in Deutschland. Ankermieter der Objekte sind meist etablierte Lebensmittelhandelskonzerne. Für institutionelle und private Investoren sowie Family Offices bietet die unabhängige und inhabergeführte Immobilienmanagementgesellschaft mit ihrem Team von rund 70 Experten die gesamte Wertschöpfungskette an. Dazu gehören Akquisitions- und Transaktionsmanagement, Finanzierung, Research, Fondsmanagement, Asset Management, Property Management, Risikomanagement und Verkauf. Seit Gründung im Jahr 2014 hat GPEP ein Portfolio mit einem Volumen von rund 1,2 Mrd. Euro und 350 Objekten aufgebaut.