Story Box-ID: 23726

Fair Value REIT-AG Leopoldstraße 244 80807 München, Deutschland http://www.fvreit.de
Ansprechpartner:in Ulrich Wiehle +49 611 20585511
Logo der Firma Fair Value REIT-AG

Fair Value Immobilien-Aktiengesellschaft has scheduled initial listing in the Prime Standard for November 16, 2007

(lifePR) (München, )
Fair Value Immobilien-Aktiengesellschaft (Fair Value) is planning an initial listing on Frankfurt Stock Exchange's regulated market (Prime Standard) on November 16, 2007. A total of 9,406,882 no-par value bearer shares are to be included in trading with German securities code number (WKN) A0MW97 (ISIN DE000A0MW975). The shares have a proportionate interest in the share capital of EUR 5.00 per share and carry full dividend rights from January 1, 2007. The securities prospectus approved today by the German Financial Services Supervisory Authority (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht – BaFin) can be downloaded at www.fair-value-reit.de.

Prior to Fair Value's admission to the stock exchange, the company placed 480,000 new bearer shares at an issuing price of EUR 10.50 as part of a private placement, increasing the share capital to EUR 47.03 million and resulting in gross proceeds from the issue totaling EUR 5.04 million for the company. This capital increase was entered in the commercial register on November 9, 2007. The initial listing is being supported by WestLB AG.

Important note:

This information does not constitute an offer to sell or an instruction to buy securities of Fair Value Immobilien-Aktiengesellschaft, neither in the Federal Republic of Germany nor in any other countries. It is exclusively for information purposes. Shares of Fair Value Immobilien-Aktiengesellschaft ("the company") are not publicly offered for purchase, in particular not in the United States of America (USA), Canada, Japan, Australia or the United Kingdom. Securities may only be sold or offered for sale in the USA with prior registration according to the requirements of the U.S. Securities Act of 1933 in the current applicable version. The company’s shares are not and will not be registered according to the Securities Act.

The information included in this ad hoc disclosure may not be disseminated within the United States of America, to "U.S. persons" (within the meaning of Regulation S, in particular Rule 902 (c) of the U.S. Securities Act of 1933 in its current relevant version) or in publications generally distributed in the United States, Canada, Japan, Australia or the United Kingdom.

Any violation of this restriction can constitute infringement of the securities regulations in specific countries, in particular in the United States, Canada, Japan, Australia or the United Kingdom. Any decision to invest in shares of the company must be based exclusively on the securities prospectus, which has been published at www.fair-value-reit.de and which is available at the company’s address free of charge.

Die Fair Value REIT-AG mit Sitz in München konzentriert sich auf den Erwerb sowie die Vermietung, Bestandshaltung und Veräußerung von Gewerbeimmobilien in Deutschland.

Schwerpunkt der Investitionstätigkeit sind vor allem Büro-, Logistik- und Einzelhandels- Immobilien in deutschen Regionalzentren. Als REIT-AG ist die Fair Value von der Körperschafts- und Gewerbesteuer befreit und profitiert beim Immobilieneinkauf von dem Exit Tax-Privileg. Besonderheit des Geschäftsmodells der Fair Value ist, neben Direktinvestitionen in Immobilien, der Erwerb von Beteiligungen an Geschlossenen Immobilienfonds.

Fair Value partizipiert im Geschäftssegment "Beteiligungen" derzeit über 13 geschlossene Immobilienfonds an einem breit diversifizierten Portfolio von 49 Immobilien mit einer Gesamtmietfläche von 421.864 qm und einem Marktwert per 30. Juni 2008 von rund 553 Mio. € (Fair Values Anteil daran entspricht rund 223 Mio. €).

Im Segment "Direktinvestitionen" hat die Fair Value im Dezember 2007 ein Portfolio von 32 überwiegend als Bankfilialen genutzter Gewerbeimmobilien in Schleswig-Holstein mit einer vermietbaren Fläche von über 42.940 qm erworben. Der Marktwert dieser Immobilien wurde zum 30. Juni 2008 mit insgesamt rund 49,2 Mio. € ermittelt.

Zum 30. Juni 2008 weist das Gesamtportfolio ohne die in Bau befindliche Immobilie in Düsseldorf mit einem Fair Value-anteiligen Marktwert von insgesamt 272 Mio. € einen ökonomischen Vermietungsstand von mehr als 95% der erzielbaren Mieten von rund 21,5 Mio. € p.a. auf. Rund 45% der Potenzialmiete beziehen sich auf Büroflächen, 42% auf Einzelhandelsflächen, 8% auf Logistik-Flächen und 5% auf Sonstige Flächen.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten