The award-winning control ultimate edition - Cloud Version is now available to stream and play on Nintendo Switch

Taking advantage of cloud streaming technology, the 'Action Game of the Year*' makes its debut on Nintendo Switch today

For the first time ever, 505 Games and Remedy Entertainment are making Control available to gamers on Nintendo Switch with Control Ultimate Edition – Cloud Version. As announced in today’s Nintendo Direct Mini: Partner ShowcaseControl Ultimate Edition – Cloud Version has now launched through Nintendo eShop, where you can purchase an Unlimited Access Pass for just €39.99/$39.99/£34.99.

Control Ultimate Edition – Cloud Version is the complete Control experience, including the original base game, both expansion packs, and all additional game modes. It also features an Enhanced Graphics mode at 30fps with ray tracing on or Enhanced Performance mode at 60fps with ray tracing off, as well as seamless transition between TV and handheld. With fast load times and cloud save synchronization, you can pick-up-and-play Control anywhere with a stable Internet connection.

“This is the first time ever that a Remedy game is playable on a Nintendo console! We couldn't be happier that Nintendo Switch owners get to experience Control Ultimate Edition through the Cloud and join Jesse on her journey to becoming the Director of the Federal Bureau of Control. We hope players enjoy discovering secrets and putting Jesse's telekinetic powers to use in the weird, supernatural world we've created,” said Remedy’s Communications Director, Thomas Puha.

Following the story of Jesse Faden as she explores the dark secrets of the Federal Bureau of Control, Control Ultimate Edition – Cloud Version delivers a visually stunning third-person action-adventure that will keep you on the edge of your seat. Blending open-ended environments with the signature world-building and storytelling of renowned developer, Remedy Entertainment, Control presents an expansive and intensely gratifying gameplay experience.

*Control was named “Action Game of the Year” by the Academy of Interactive Arts & Sciences at the 23rd annual D.I.C.E Awards. For more information and regular updates on Control, please visit www.controlgame.com and follow on Twitter @ControlRemedy.

For more information about Remedy Entertainment, visit www.remedygames.com. To learn about publisher 505 Games and its products, visit www.505games.com.

Über Control

Control wurde von der Academy of Interactive Arts & Sciences bei den 23. jährlichen D.I.C.E Awards zum "Action Game of the Year" gewählt, ist für PC, PlayStation 4 und Xbox One erhältlich und wird auch für die Next-Gen-Heimkonsolen PlayStation 5 und Xbox Series X erscheinen. Weitere Informationen und regelmäßige Updates zu Control gibt es unter www.controlgame.com und auf Twitter, wenn man @ControlRemedy folgt.Über Remedy Entertainment
Remedy Entertainment Plc. ist ein weltweit erfolgreiches Unternehmen für Videospiele und bekannt für seine von der Handlung vorangetriebenen, grafisch beeindruckenden Konsolen- und Computerspiele wie ControlAlan Wake und Max Payne. Remedy hat auch die eigene Northlight-Spiele-Engine und Spieleentwicklungs-Tools entwickelt.

Im Unternehmen mit Sitz in Finnland, wo es auch 1995 gegründet wurde, arbeiten 260 Branchenprofis aus 27 Ländern. Remedy ist unter Nasdaq First North Growth Market Finland gelistet. www.remedygames.com

505 Games, eine Tochtergesellschaft des italienischen Entertainment-Unternehmens Digital Bros. ist ein globaler Videogames-Publisher, der Premium- und Free-to-Play-Spiele für alle Altersgruppen und Spielertypen auf führenden Konsolen- und Handheld-Systemen, PC sowie mobilen Geräten und sozialen Netzwerken veröffentlicht und vertreibt.

Zu den Publishing-Highlights gehören DEATH STRANDING (PC), Control, Journey to the Savage Planet, Bloodstained: Ritual of the Night, Indivisible, Brothers - A Tale of Two Sons, Terraria, ABZÛ und Virginia. Zu den Distributions-Highlights zählen No Man's Sky, Hellblade: Senua's Sacrifice, Warhammer: Vermintide 2, Dead by Daylight und Inside/Limbo.

505 Games verfügt über Niederlassungen in den USA, im Vereinigten Königreich, in Frankreich, Deutschland, Italien, Spanien, China und Japan. Weitere Informationen zu 505 Games sowie den aktuellen Veröffentlichungen finden Sie unter 505games.com.