Namco Bandai Partners Germany übernimmt Vertrieb von Milestone-Videospielen

World Rally Championship 3 (WRC 3), SBK Generations und MUD - FIM Motocross World Championship erscheinen in Deutschland, Österreich und der Schweiz

(lifePR) (Frankfurt am Main, ) NAMCO BANDAI Partners Germany kündigte heute die Zusammenarbeit mit den Rennspielprofis von Milestone an. Noch in diesem Spätsommer/Herbst erscheinen die in der Vertriebsvereinbarung enthaltenen World Rally Championship 3 (WRC 3), SBK Generations und MUD - FIM Motocross World Championship.

"Wir sind sehr glücklich, über der Zusammenarbeit zwischen Milestone und Namco Bandai Partners. WRC 3 FIA World Rally Championship, welches eine von Grund auf überarbeitete Erfahrung für WRC Fans bieten wird, ist einer unserer wichtigsten Titel und die Expertise von NAMCO BANDAI Partners im Vertrieb von Videospielen wird dazu beitragen, die Visibilität des Titels in Deutschland, Österreich und der Schweiz zu maximieren," sagt Luisa Bixio, Sales and Marketing Director von Milestone.

World Rally Championship 3 (WRC 3) ist die ultimative Rally-Erfahrung und beinhaltet die von der FIA veranstaltete "Königsklasse" aller Rally-Rennserien. Alle offiziellen Strecken, Teams, Fahrer und Fahrzeuge sind enthalten und bieten so die authentischste Rally-Erfahrung auf PlayStation® 3, PlayStation® Vita, Xbox 360 und PC. Für die dritte Auflage der erfolgreichen Spieleserie wurde die Grafik-Engine komplett überarbeitet und um neue und beeindruckende Partikel-Effekten erweitert. Zusätzlich kann WRC 3 mit einer noch realistischeren Physik, sowie überarbeiteten Strecken und neuen Beifahrer-Kommentaren aufwarten. Egal ob in einem der zahlreichen Einzelspieler-Modi - inklusive dem brandneuen Karriere-Modus - oder Off-/Online im Mehrspieler-Modus, nie war der Rally-Sport in den eigenen vier Wänden spannender, realistischer und authentischer.

In SBK Generations treffen alle offiziellen Fahrer auf die Strecken und Motorräder der neben der MotoGP wohl wichtigsten Rennserie für Motorräder - dies beinhaltet die Daten von nicht nur einer Saison, sondern von allen Saisons im Zeitraum 2009 - 2012. Mit über 60 verschiedenen Motorrädern liefern sich 140 Teams und 220 Fahrer auf den 17 offiziellen Strecken des FIM Superbike World Championships heiße Kopf-an-Kopf-Rennen - ein Traum für alle Rennsport-Begeisterten.

MUD - FIM Motocross World Championship ist das erste Motocross Rennspiel für PlayStation® Vita. Es umfasst die MX1, MX2 und MxoN Championships und bietet alle offiziellen Teams und Fahrer dieser halsbrecherischen Sportart. Motocross bedeutet aber nicht nur heiße rennen auf Schlammpisten, sondern auch "Freestyle" und damit waghalsige Tricks auf und über der Piste.

World Rally Championship 3 (WRC 3) erscheint am 12. Oktober 2012 für PS3, PS Vita, Xbox 360 und PC.

SBK Generations erscheint am 05. Oktober 2012 für PS3, Xbox 360 und PC.

MUD - FIM Motocross World Championship erscheint am 28. September 2012 für PS Vita.

Für weitere Informationen zu den genannten Titel besuchen Sie bitte www.wrcthegame.com, www.sbkthegame.com, www.mudthegame.com oder www.namcobandaigames.eu. Um immer auf dem Laufenden zu bleiben, werden Sie einfach Fan auf www.facebook.com/wrcthegame und www.facebook.com/mudthegame.

About Milestone

Founded in Milan in 1996, Milestone S.r.l. is the biggest Italian videogames developer and it is recognized worldwide as a leading Studio specialized in racing titles. The company is unique in the Italian scenario thanks to an obsessive desire for quality combined with an elaborate attention to detail which have always been the trademarks and philosophy of the company. SBK® Superbike World Championship series and the official game of the World Rally Championship represent two clear examples. For more information please visit www.milestone.it.

About WRC

Widely regarded as the most challenging motor sport competition in the world, the FIA World Rally Championship (WRC) puts cars and drivers in a series of two, three or four-day events through some of the toughest, and most varied, conditions on the planet. The roads on this epic motor sport adventure range from the ice and snow of Scandinavia to the stifling heat of Greece - over surfaces including packed ice, smooth asphalt and boulder-strewn rocky tracks. Established in its current format in 1973, in 2012 drivers and manufacturers - including Citroën, Ford and MINI - will battle for the annual driver and manufacturer championship trophies on rallies spread across 13 countries. For more information about the WRC visit www.wrc.com

About FIM Motocross World Championship

The FIM Motocross World Championship is an epic motocross adventure featuring to the mix of the best off road riders in the world. The FIM Motocross World Championship was aired on 2380 hours TV Worldwide coverage in over 135 countries and it achieves a total audience of over 1.1 billion viewers. The 2011 FIM Motocross World Champion calendar consists of 15 Grand Prix races in 13 different countries and features real motorbikes on real tracks, with teams and riders locked in a dramatic race against each other. Youthstream is the Promoter for the FIM Motocross World Championship. For more information visit www.motocrossmx1.com/

MUD - FIM Motocross World Championship, "MUD" is a registered trademark of Milestone srl. Published by Milestone srl, under its registered trademark "Black Bean". An official product of the FIM Motocross World Championship, under license of Youthstream Group Lda. Developed by Milestone S.r.l. All Rights reserved. Manufacturers, bikes, names, brands and associated imagery featured in this game are trademarks and/or copyrighted materials of their respective owners. MX1® and MXoN® logos are trademarks of Youthstream Group Lda. MX-Life.TV® is a trademark of Youthstream Media s.a. All rights reserved.

LINKS
FIM

About Infront Motor Sports

Infront Motor Sports became part of the leading international sports marketing agency Infront Sports & Media based in Switzerland in May 2007. The company is one of the leading promoters in motor sports and was originally founded in 1975 by Maurizio Flammini.
Since 1989 the Rome-based organisation has been the promoter of the FIM Superbike World Championship, sanctioned by the Fédération Internationale de Motocyclisme (FIM), in addition to the FIM Supersport World Championship and the two support classes, the Superstock 1000 FIM Cup and the UEM European Superstock 600 Championship.
The organization has its origins in sport and can boast a wealth of experience - thirty years - alongside the most important institutions and national as well as international federations. Infront Motor Sports' commitment exalts the great value of sport as an occasion for getting together and as a vehicle for communication.
The FIM Superbike World Championship® today represents, together with Formula 1 and MotoGP, one of the three global products of world motor sport, a heritage of undisputed value for the fans and an exceptional marketing and communications vehicle for the manufacturers and associated firms.
In 2011 the SBK Superbike World Championship® achieved the following: a worldwide TV audience of 462 million, live broadcasts on 95 television networks covering 173 countries, 3,106 broadcast hours, approximately 1,000,000 race spectators, almost 4 million contacts on the official www.worldsbk.com website.
SBK(TM) Generations © 2012 Published by Leader Spa and Milestone S.r.l., under registered trademark of Milestone Srl "Black Bean". All rights reserved. All manufacturers, motorcycles, names, brands and associated imagery featured in this game are trademarks and/or copyrighted materials of their respective owners.
"SBK", "SBK FIM Superbike World Championship", "WSS", "Supersport", "Superstock 1000", "Superstock", "Superpole" and "Pure Motorsport" are registered trademarks of Infront Motor Sports License S.r.l.

About the Platforms

"", "PlayStation", "PS3" and "" are trademarks or registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. "" is a trademark of the same company. Also, "" is a trademark of the same company. ""is a registered trademark of Sony Corporation.
Trademarks are property of their respective owners.
Kinect, Xbox, Xbox 360, Xbox LIVE, and the Xbox logos are trademarks of the Microsoft group of companies and are used under license from Microsoft. All other trademarks are properties of their respective owners.