ZDF Enterprises übernimmt 50 % der Bavaria Fernsehproduktion

Die ZDF Enterprises GmbH übernimmt 50 % der Anteile an der Bavaria Fernsehproduktion GmbH. Den in den vergangenen Wochen ausgehandelten Eckpunkten der Vereinbarung haben sowohl der ZDF Enterprises-Aufsichtsrat, als auch der Aufsichtsrat der Bavaria Film GmbH zugestimmt. Der Kaufpreis bewegt sich im einstelligen Millionenbereich.

Die Bavaria Fernsehproduktion GmbH wurde im Rahmen der Umformung der Bavaria Film GmbH in eine reine Holding im Februar ausgegründet. In ihr konzentrieren sich die TV-Produktionsaktivitäten der Bavaria Film am Standort München. Hierzu zählen neben den ARD-Serien „Marienhof“ und „Sturm der Liebe“ auch ZDF-Programme wie „Die Rosenheim-Cops“ und „Inga Lindström“. Bei einer geschätzten Größe des deutschen Produktionsmarkts von 2,5 Mrd. € hat die Bavaria Fernsehproduktion GmbH einen Anteil von knapp 3 %.

Founded in 1993, ZDF Enterprises GmbH is the wholly-owned subsidiary and commercial arm of ZDF German Television Network, one of Europe's largest and most respected broadcasters.

Headquartered in Mainz, Germany, ZDF Enterprises is responsible for the development, production and global distribution of quality original programming. The company is also responsible for all programme acquisitions and international co-productions on behalf of the network, and acquires programming for world-wide distribution. Its vast programme library ranks as the largest in the German language. The extensive catalogue includes television movies and mini-series, drama series and comedies, documentaries, family entertainment and children's programming. ZDF Enterprises also oversees all licensing and merchandising activities based on its high-profile programmes, including book and music publishing and the licensing of its programme properties in all key product categories. Committed to the future, ZDF Enterprises has embarked on numerous New Media initiatives, ranging from opportunities within the burgeoning e-commerce industry to the creation of themed edutainment dimensions featuring the recognised programme brands with which ZDF has become synonymous.