Story Box-ID: 40832

VIB Vermögen AG Luitpoldstraße C 70 86633 Neuburg an der Donau, Deutschland http://www.vib-ag.de
Ansprechpartner:in Frau Petra Riechert +49 8431 504952
Logo der Firma VIB Vermögen AG
VIB Vermögen AG

Managing Boards of VIB Vermögen AG and BBI Bürgerliches Brauhaus Immobilien AG sign profit and loss transfer agreement

(lifePR) (Neuburg an der Donau, )
.
- VIB Vermögen AG offers compensation of 1.45 of its own no-par value shares for each BBI share
- Annual compensation payment of EUR 0.64 (gross) per share for nonacceptance
- Agreement still to be approved by General Meetings

VIB Vermögen AG, a company specializing in the portfolio management of commercial properties, today signed a profit and loss transfer agreement with the Managing Board of BBI Bürgerliches Brauhaus Immobilien AG. In this agreement, the company offers BBI AG's shareholders a reasonable compensation in shares taking statutory requirements into account. The agreement provides for an exchange ratio of 8.02 BBI shares to 11.62 VIB shares.

BBI Bürgerliches Brauhaus Immobilien AG shareholders will thus receive for each BBI share 1.45 shares of VIB Vermögen AG if they accept the offer. Possible fractions as a result of the fractional exchange ratio will be compensated by cash payments from VIB Vermögen AG.

After the contract has come into effect, the BBI AG will be obliged to transfer its profits and losses completely to VIB Vermögen AG. In return, the profit and loss transfer agreement includes an annual fixed gross compensation of EUR 0.64 per non-par value share from VIB Vermögen AG for BBI AG shareholders who do not want to accept the compensation offer.

The agreement still has to be approved by both companies' General Meetings. VIB Vermögen AG's General Meeting is to be called for June 25, 2008.

VIB Vermögen AG

Die VIB Vermögen AG ist eine mittelständische Immobilienholding mit Investitionsfokus auf gewerbliche Immobilien in Süddeutschland. 1993 als Personengesellschaft gegründet, wurde die VIB im Jahr 2000 in eine Aktiengesellschaft umgewandelt.Seitdem entwickelte die Gesellschaft ihre Kernkompetenzen im Bereich des Erwerbs und der Verwaltung eigener Immobilien und der Beteiligung an Gesellschaften mit Immobilienvermögen.

Die VIB Vermögen AG betreibt eine "Buy-and-hold-Strategie". Sie entwickelt dabei Immobilien für das eigene Portfolio und erwirbt auch Bestandsimmobilien.Zum Immobilienportfolio des VIB-Konzerns zählen verschiedene Logistikimmobilien und Industrieanlagen, Shopping- und Fachmarktzentren sowie Gewerbe- und Dienstleistungszentren.Mit einer vermietbaren Gesamtfläche von ca. 518.000 m² erzielt der VIB-Konzern nachhaltige Mietrenditen.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten