Ansprechpartner:in Hannes Boekhoff +49 511 9381278

In Germany, Continental has more than 1,000 jobs to be filled

In Germany alone, Continental AG currently has more than 1,000 jobs to be filled. The range of jobs on offer covers a broad spectrum of professions and positions in all six divisions. "During the current integration and restructuring processes, we are of course focusing on offering the available jobs internally. This requires an effective internal job exchange but at the same time, our staff must be open for a change of job within the company and of course a certain degree of mobility is required," said Continental's director of human resources, Heinz-Gerhard Wente at July 29 in Hanover.

The human resources departments of Continental's three automotive divisions (Chassis & Safety, Powertrain and Interior) that are currently powering the integration process in the wake of the Siemens-VDO acquisition have thus initiated the "Promoting Individual Mobility" project. This will support the internal job change process through regular job supplements in the staff newspaper as well as by targeted use of a new, internal database. "Even if staffing adjustments become necessary at various locations - which is of course associated with an integration process of the size of VDO - we can offer numerous alternatives for personal career development at a variety of other locations," emphasized Wente.

In addition to the job supplements and database ads, internal job exchanges will increasingly be used. They have already been successful at the Regensburg, Schwalbach and Frankfurt-Rödelheim locations as well as in France, for example.

The new project also supports initiatives of the international automotive supplier, which has supported internal job changes in recent years via cross moves. Staff either change to a different function, a different division or business unit, or even a different country. "We have consistently had very good experiences with this," said Wente.

Der Continental-Konzern gehört mit einem anvisierten Umsatz von mehr als 26,4 Mrd Euro im Jahr 2008 weltweit zu den führenden Automobilzulieferern. Als Anbieter von Bremssystemen, Systemen und Komponenten für Antrieb und Fahrwerk, Instrumentierung, Infotainment-Lösungen, Fahrzeugelektronik, Reifen und technischen Elastomerprodukten trägt das Unternehmen zu mehr Fahrsicherheit und zum Klimaschutz bei. Continental ist darüber hinaus ein kompetenter Partner in der vernetzten, automobilen Kommunikation. Das Unternehmen beschäftigt derzeit rund 150.000 Mitarbeiter an nahezu 200 Standorten in 36 Ländern.

Die Division Nutzfahrzeugreifen, in der Lkw-, Bus- und Industriereifen entwickelt, produziert und weltweit vertrieben werden, erzielte im Jahr 2007 mit mehr als 8.000 Mitarbeitern einen Umsatz von rund 1,5 Mrd Euro.

Die Reifen-Divisionen sind ein Offizieller Sponsor der FIFA WM 2010TM, die 2010 in Südafrika stattfindet. Informationen hierzu finden Sie unter www.ContiSoccerWorld.de, www.ContiFanWorld.com und www.continental-corporation.com