Kuros Biosciences mit vollständig ausgeübter Mehrzuteilung

(lifePR) ( Schlieren (Zürich), Schweiz, )
Kuros Biosciences (SIX:KURN) gibt bekannt, dass die der Zürcher Kantonalbank gewährte Mehrzuteilungsoption im Zusammenhang mit der kürzlichen Aktienplatzierung am 28. Juli vollständig ausgeübt wurde. Mit diesen 200’000 Aktien aus der Mehrzuteilungsoption hat Kuros insgesamt 1’351’606 Namenaktien platziert.

Basierend auf einem Ausgabepreis von CHF 12.50 pro Aktie flossen Kuros insgesamt 16,9 Mio. CHF brutto zu. Die für die Ausübung der Mehrzuteilung notwendigen Aktien stammen aus dem genehmigten Kapital. Nach Abschluss der gesamten Kapitalerhöhung beträgt das Aktienkapital neu 7’800’929 CHF und ist eingeteilt in 7’800’929 Namenaktien. Der erste Handelstag der aus der Mehrzuteilungsoption emittierten Aktien wird voraussichtlich am 7. August 2017 sein.

Zürcher Kantonalbank, goetzpartners und Octavian agierten in diesem Angebot als Joint-Placement-Agents für Kuros.

Details zur Preisstabilisierung gemäss Finanzmarktinfrastrukturverordnung Art. 126 sind auf der Webseite von Kuros unter // http://r3.newsbox.ch/d1091/sh/rd8330/p2210/c726/regulatory-filings.html www.kuros.ch/investors/regulatory-filings.html verfügbar.

Zukunftsorientierte Aussagen

Diese Medienmitteilung enthält bestimmte in die Zukunft gerichtete Aussagen, z.B. Angaben unter Verwendung der Worte wie „wird“ oder „erwarten“ oder Formulierungen ähnlicher Art. Solche in die Zukunft gerichteten Aussagen unterliegen bekannten und unbekannten Risiken, Ungewissheiten und anderen Faktoren, die dazu führen können, dass die tatsächlichen Ergebnisse, die Finanzlage, die Entwicklung oder die Performance des Unternehmens wesentlich von denjenigen abweichen, die in diesen Aussagen ausdrücklich oder implizit angenommen werden. Das Unternehmen übernimmt keinerlei Verpflichtung, solche zukunftsgerichteten Aussagen zu aktualisieren oder an zukünftige Ereignisse oder Entwicklungen anzupassen. Vor dem Hintergrund dieser Ungewissheiten sollte sich der Leser nicht auf derartige in die Zukunft gerichtete Aussagen verlassen.

Disclaimer

The purpose of this publication is to inform shareholders of Kuros Biosciences AG and the public. This press release does neither constitute an offer to buy or to subscribe to shares of Kuros Biosciences AG nor a prospectus within the meaning of the applicable Swiss law. Investors should make their decision to buy or to subscribe for new shares solely based on the offering and listing prospectus available free of charge at Kuros Biosciences AG, Wagistrasse 25, 8952 Schlieren or // http://r3.newsbox.ch/d1091/sh/rd8332/p2210/c726/reports-presentations www.kuros.ch/investors/reports-presentations. Investors are furthermore advised to consult their bank or financial adviser.

The securities described herein are offered publicly without restrictions in Switzerland only.

THIS PRESS RELEASE IS NOT BEING ISSUED IN THE USA, IN THE UNITED KINGDOM, IN CANADA, JAPAN, AUSTRALIA, SOUTH AFRICA, NEW ZEALAND OR MEMBER STATES OF THE EUROPEAN ECONOMIC AREA ("EEA") AND SHOULD NOT BE DISTRIBUTED TO U.S. PERSONS OR PUBLICATIONS WITH A GENERAL CIRCULATION IN THE UNITED STATES, THE UNITED KINGDOM, CANADA, JAPAN, AUSTRALIA, SOUTH AFRICA, NEW ZEALAND OR MEMBER STATES OF THE EEA AND MUST NOT BE DISTRIBUTED OR DISSEMINATED TO ONE OF THESE COUNTRIES BY PUBLICATIONS WITH A GENERAL CIRCULATION. THIS DOCUMENT DOES NOT CONSTITUTE AN OFFER OR INVITATION TO SUBSCRIBE FOR OR PURCHASE ANY SECURITIES. THE SECURITIES OF KUROS BIOSCIENCES AG HAVE NOT BEEN REGISTERED UNDER THE U.S. SECURITIES ACT OF 1933 AS AMENDED AND ARE NOT BEING OFFERED IN THE UNITED STATES OR TO U.S. PERSONS.

In relation to the United Kingdom the communication of this publication is not being made, and this publication has not been approved, by an authorized person for the purposes of Section 21 of the Financial Services and Markets Act 2000. Accordingly, this publication is not being distributed to, and must not be passed on to, the general public in the United Kingdom. Rather, the communication of this publication is being made to, and is directed only at persons outside the United Kingdom. This publication is only available to such persons and the transaction contemplated herein will be available only to, or engaged in only with persons outside the United Kingdom, and this publication must not be acted on or relied upon by any other person.

In relation to each Member State of the EEA which has implemented the Directives 2003/71/EG dated November 4, 2013 (the "Prospectus Directive") (each a "Relevant Member State") and 2010/73/EU dated November 24, 2010, an offer to the public of shares of Kuros Biosciences AG which are the subject of the offering contemplated by this publication may not be made in that Relevant Member State. An offer to the public of shares of Kuros Biosciences AG may in particular also not be made under the provisions of Article 3 (2) of the Prospectus Directive or the respective regulations of national regulations implementing the Prospectus Directive.

The offer referred to in this press release shall not constitute an offer to sell or the solicitation of an offer to buy, in any jurisdiction in which such offer or solicitation would be unlawful prior to registration, exemption from registration or qualification under the securities laws of any jurisdiction.