Audi AG Auto-Union-Straße 85045 Ingolstadt, Deutschland http://www.audi.de
Ansprechpartner:in Frau Esther Bahne +49 841 8935430
Logo der Firma Audi AG

Audi Day: a glimpse behind the scenes

(lifePR) (Ingolstadt, )
.
- Open house at around 600 Audi dealerships
- More than 500,000 visitors throughout Germany
- Premier of the Audi TTS and Audi RS 6 Avant at dealers

More than 500,000 visitors took a look behind the scenes at their local Audi dealership during Germany's first nationwide Audi Day on Saturday 31st May. Round about 600 Audi dealers took part in the

"Efficiency and Sportiness" event. The new Audi TTS and RS 6 Avant models were presented at dealerships for the first time.

As a special offer on this day, Audi dealerships conducted free used-car assessments and gave out the appropriate environment sticker - also for free - for each car. During tours of the Audi workshops, guests were able to see Audi's high technical standards for themselves and witnessed the inner workings of their Audi dealer.

The day was rounded out with an interesting program of events and a big prize game. Many dealerships also offered special conditions for various services and items, such as for an air conditioning check or when purchasing a used Audi model.

Corporate Communications Esther Bahne Tel: +49 (0)841 89 35430 e-mail: esther.bahne@audi.de 2/2 The highlight was the premier of the new Audi TTS and RS 6 Avant models at many Audi dealerships. Visitors were able to take a close-up look and a test drive in these top models - as well as the other Audi models.

"The great response from the guests and the willingness of the participating Audi dealers shows once again that behind the Audi brand, there's a highly motivated team," said Dietmar Schnepp, Head of Service for Germany at AUDI AG.

Die AUDI AG hat im Jahr 2007 insgesamt 964.151 Automobile verkauft und damit das zwölfte Rekordjahr in Folge erzielt. Mit Umsatzerlösen von ¤ 33.617 Mio. und einem Ergebnis vor Steuern von ¤ 2.915 Mio. erreichte das Unternehmen neue Höchstwerte. Audi produziert an den Standorten Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Ungarn), Changchun (China) und Brüssel (Belgien). Ende 2007 startete die Produktion des Audi A6 in Aurangabad in Indien. Das Unternehmen ist in mehr als 100 Märkten weltweit tätig. 100-prozentige Töchter der AUDI AG sind unter anderem Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/Italien) und die quattro GmbH (Neckarsulm).
Audi beschäftigt derzeit weltweit rund 57.000 Mitarbeiter, davon 45.000 in Deutschland. Um den "Vorsprung durch Technik" nachhaltig zu sichern, investiert die Marke mit den vier Ringen jedes Jahr mehr als ¤ 2 Mrd. Bis 2015 will Audi die Anzahl seiner Modelle auf 40 deutlich erweitern.

Wichtiger Hinweis:

unn | UNITED NEWS NETWORK GmbH 2002–2024, Alle Rechte vorbehalten